پشتیبان‌گیری و بازیابی داده‌ها


پشتیبان‌گیری

با همگام سازی داده‌ها با سرور، داده‌های شما در سرور لایتمن پشتیبان‌گیری می‌شوند و در صورت نیاز از سمت سرور بازیابی خواهند شد. اما این پشتیبان‌گیری تنها شامل اطلاعات متنی است و تصاویر و صدا‌های کارت‌ها را در بر نمی‌گیرد. بنابراین برای پشتیبان‌گیری از تمامی داده‌ها بایستی به صورت دستی این کار را انجام دهید.

با انتخاب گزینه پشتیبان گیری در منوی برنامه، می‌توانید دو حالت را انتخاب کنید:

  • تنها شامل داده‌های متنی: پشتیبان تنها شامل متن کارت‌ها و اطلاعات دسته‌ها و جعبه می‌باشد.
  • پشتیبان‌گیری کامل - شامل عکس‌ها و صداها: همان‌طور که از اسم آن مشخص است، از کل اطلاعات جعبه به همراه تصاویر و صداها پشتیبان گرفته می‌شود.

فایل پشتیبان در پوشه Liteman درون حافظه دستگاه و با نامی مانند liteman_backup یا liteman_full_backup ذخیره می شود.

{info} پس از انجام پشتیبان‌گیری، برای اطمینان پیشنهاد می‌شود فایل پشتیبان را درون رایانه، کارت حافظه‌ی گوشی یا هر حافظه‌ی دیگری کپی کنید.


بازیابی داده‌ها

پس از نصب مجدد برنامه، با ورود به حساب کاربری قبلی، تمامی کارت‌ها و داده‌های موجود در حساب کاربری شما از سمت سرور بازیابی می‌شوند. اما در صورت تمایل به بازیابی اطلاعات از فایل پشتیبان، کافی است در منوی برنامه گزینه بازیابی پشتیبان را لمس کرده و فایل پشتیبان خود که نام آن با _liteman_backup یا _liteman_full_backup شروع می شود را در مسیر مورد نظر انتخاب نمایید.

{danger} * پس از ورود به حساب کاربری، بایستی کمی صبر کنید تا فرایند همگام سازی داده‌ها با سرور تمام شود. به هیچ عنوان هنگام همگام سازی، بازیابی فایل پشتیبان را انجام ندهید.

* بازیابی فایل پشتیبان، داده‌های فعلی شما را حذف کرده و داده‌های فایل پشتیبان را جایگزین می‌کند.